Geoblog.pl    agent007    Podróże    Dookoła świata - z opisami    Magiczny świat

Magiczny świat

Hong Kong
Hong Kong, Hong Kong Harbour

Przyjechaliśmy do HK rano. Postanowiłem kupić bilet do losowo wybranego kraju azjatyckiego. Wybór padł na Filipiny ze względu na cenę. No więc 1 października lecę do Manili.

W HK odrazu inny świat, na dzieńdobry ceny komunikacji miejskiej i metra zabójcze..Przybyliśmy do centrum dzielnicy Kawloon gdzie mieści się hotel Chungking Mansions. Jest to owiany złą słąwą 15 piętrowy budunek a w środku dziesiątki hotelikow,, knajpek i straganów. Jest atrakcją turystyczną sam w sobie.

Metrem na Hong Kong Island i piechotą dotarliśmy do Sky Tram czyli tramwaju który wjeżdża na górę skąd jest widok na caly HK. Mam konkretne foty z tamtąd :)
Cena bilety w 2 strony i wejście na taras widokowy 65 hk
Oczywiście wszędzie handel i masówka. Chyba dni bezinteresownej turystyki są policzone.
Na górze komunikat o nadchodzącym tajfunie co się często zdaża w HK ale nikt się nie przejmuje.
W drodze powtornej spacer pomiędzy słynymi wieżowcami które widać na każdej pocztówce z HK.

Powrót metrem na Kawloon i na promenadzie obok Star Ferry Terminal zaczołem robić nocne zdjęcia oświetlonych wieżowców.
Tajfun daje we znaki, mocno wieje i pada deszcz, krople są grube i ciepłe. Jest to jedyna okazja na nocne zdjęcia więc trzeba robić bo jutro spadamy do Macau.

Kolacja w jednej z tysiąca knajpek na Nathan road.