Geoblog.pl    agent007    Podróże    Dookoła świata - z opisami    Bezdomność

Bezdomność

Rosja
Rosja, Ulan-Ude

Po przyjeździe do ULAN UDE zaraz poszedłem z tobołami do hotelu Mujin aby odebrać bilet na autobus do ULAAN BAATAAR w Mongoli.
Odebrałem i poszedłem do centrum poszukać hostelu i supermarketu. Nie znalazłem żadnej z tych rzeczy.
Poszwędałem się trochę po centrum ale nie robiłęm zdjęć, nie miałem siły.
Autobus do Mongolli ma odjazd o 7:30 więc zapowiada się noc na dworcu. Poznałem tam parę z Kanady która jedzie trasą odwrotną od mojej i są już w trasie 8 miesięcy. Prowadzą super fajną stronkę www.worldlycouple.com jest tam dużo filmików. Rozmawialiśmy dośc długo. Około 1 w nocy znalazłem na dworcu lożę, zapłaciłem ostatnie pieniądze 245 Rubi za 5 godzin w loży, uwalilem się nakanapę i kimka do 6.

ULAN UDE i cała Rosja strsznie drogie.

Po 6 rano poszedłem na plac w centrum skąd odjechałem autobusem punktualnie. Obok mnie siedzieł najgrubszy facet w całym autobusie ale w miare spoko. W autobusie większośc lasek i ciekawa zależność zaobserwowałem. Im chudsza laska tym ma większą walizkę. :) Już za miastem widać przedsmak Mongolii, góry, stepy obrośnięte trawą i konie biegające stadami. Perspektywa 12 h w autobusie mnie przeraża.

Kontrola graniczna w miejscowości Kyakhta która trochę trwa ponieważ najbardziej sprawdzają zdjęcia paszportowe i czy zgadzają się z prawdziwą twarzą. Wiadomo każdy wygląda inaczej. Obsada same baby.

Po kontroli na obiad i nareszcie normalne ceny. Konkretny obiad z napojem Sprite 21zł.

Jedziemy dalej i autobus się popsuł, naprawa trwała około 2h (witamy w Mongolii)

PODSUMOWANIE ROSJI:
Rosja to ciekawy kraj i ma dużo do zaoferowania ale niestety jest strasznie drogo, drogo jak pies. Dlatego Rosja jak i kraje bałkańskie były dla mnie bardziej krajami tranzytowymi przez które przejechałem szybko. Ominołem dużo ciekawych miejsc na trasie kolei transsyberyjskiej jadąc 4 dni bez przerwy do Irkutska. Jeśli chcecie odwiedzać Rosję proszę bardzo ale ja wolę poszaleć w krajach tańszych.
*Proszę nie podejmować decyzji o wyprawie do Rosji na bazie moich opinii. Poprostu dla mnie Rosja była krajem tranzytowym.